Pro zdravý, kvalitní spánek

13. února 2012 v 17:50 | Anet. |  Píšu
Spánek- je nezbytný pro správnou funkci našeho organismu, proto bychom si ho měli dopřát v klidu a v určité normě.

Když jsi celý den unavená, snižuje se ti pozornost, neumíš se soustědi na určitou věc, jsi naštvaná a nemáš náladu,má to co dočinění s tím, že si se dobře nebo dostatečně dlouho nevyspala.
Když tě trápí nevyspanost, může to souviset s tím, že nedodržuješ spánkovou hygienu. Když jsem se slyšela slovo 'spánková hygiena' nedokázala jsem si pod tím nic představit. Až když mně byl pojem vysvětlen, zjistila jsem, že do ní patří vlastně normální a běžné věci.

Spánková hygiena je základní opatření pro dobrý spánek. Děláme to sami pro sebe a měli bychom ji všichni dodržovat.

1. Asi 4-6 hodin před tím než si půjdeš lehnout pokus se omezit nápoje jako je káva, černý a zelený čaj, coca- cola a další různé energetické nápoje. Sice to působí povzbudivě ale na tvůj spánek to má docela velký vliv.
2. Vynechej na večer těžká, mastná a tučná jídla. Poslední pokr který by sis měla dát by měl být asi 4-3 hodiny před tím než si půjdeš lehnout.
3. Například v létě, si po večeři můžeš zajít na krátkou procházku která by ti aspoň trochu měla spánek zlepšit. Naopak když budeš před spaním cvičit, tančit apod. může ti to spánek narušit.
4. Po večeři apod. už neřeš témata, která tě stresují a dokážeš u nich vynervit, naopak se uvolni.
5. Nepij na večer alkohol ( i když v dospívání je to docela težké)
6. Při spánku by ve tvém pokoji neměl být hluk a světlo.
7. Choď spát a vstávej ve stejnou dobu

Doba spánku by se měla pohybovat mezi 7 až 8,5 hodinami denně.
Sny jsou neodmyslitelnou součástí zdravého spánku.
Při snech náš mozek spracovává co se za den událo, na co jsme myslela apod. Mohou to být ale i obavy, naděje..

Anet.

 


Komentáře

1 Roxy Stella Bloomová Roxy Stella Bloomová | Web | 13. února 2012 v 19:32 | Reagovat

hezké...

2 nellbloud nellbloud | Web | 13. února 2012 v 19:34 | Reagovat

pěkný...:D 7-8,5 hodiny?? Já jsem unavená i když spím 10 hodin :D

3 Nika Nika | Web | 14. února 2012 v 15:27 | Reagovat

Sice tyto rady znám ale je dobré si je připomenout :) ... opakováníje matka moudrosti :).

4 Maggy Maggy | E-mail | 1. dubna 2013 v 11:19 | Reagovat

Ono se často stává, že člověk je unavený z přespávání... když spíš deset hodin, je to opravdu hodně. Ale zase jsem nedávno četla, že v mladém věku potřebuje člověk mnohem více spánku, než třeba dospělí - mrkněte třeba na tenhle článek : http://www.novinky.cz/zena/zdravi/106650-adolescenti-maji-dopoledni-spanek-naprogramovany.html
Píšou tam, že je to prostě v genech, že potřebujeme dopolene spát :D A s to je docela dobrý argument. Třeba v anglii mají klasicky začátek školy v 9 hodin, což se mi zdá mnohem lepší. Celkově systém učení je úplně někde jinde, než tady.
Já spím cca 6 hodin denně, ale dřív jsem měla hodně problémy s tím, že jsem spala dost málo... jeden čas třeba tři hodiny denně... máma z toho byla pěkně špatná. Dokonce mi koupila novou matraci z královského spaní - http://www.kralovske-spani.cz což se mi líbí, protože mám tu velkou velikost, což je mnohem lepší, než klasická malá matračka :D Ten můj spánek se upravil až práškama...a si to není úplně nejlepší, když to člověk bere, ale u mě to jinak nešlo...
Tak doporučuji pokud to jde, srovnejte s ispánek spánkovou hygienou...prášky už jsou opravdu hodně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama